چهارشنبه 21 تیر 1402 08:16:55

معرفی خدمت

1397/11/24 چهارشنبه
**************************************************
تاریخ به روزرسانی :  1401/12/24

**************************************************

معرفی خدمت

نام خدمت کلان ارائه مجوز های زیست محیطی
شناسه خدمت کلان 14042546000
عنوان زیر خدمت صدور مجوز واحدهای صنعتی و تولیدی و خدماتی
شناسه زیرخدمت (14042546107)
نوع خدمت G2B ، G2G
نحوه ی ارائه ی خدمت الکترونیکی-غیر حضوری
آدرس اینترنتی خدمت https://iranemp.r
محل مراجعه برای درخواست خدمت ادارات کل حفاظت محیط زیست استانها
ساعات کاری ارائه خدمت ساعات کاری ادارات کل حفاظت محیط زیست استانها
متوسط مدت زمان ارائه خدمت با شرط تکمیل بودن مدارک ارائه شده توسط متقاضی و توانمند بودن اداره کل مورد نظر
هزینه ارائه خدمت با توجه به رده واحدهای صنعتی و یا خدماتی مبالغ متغیر می باشند ( موضوع مصوبه شماره 157 مورخ 31 / 1 / 1377 شورای عالی حفاظت محیط زیست)
روند اجرای فرآیند
  • ارسال درخواست متقاضی و مدارک و مستندات مورد نیاز به اداره کل استان
  • بررسی مدارک و مستندات اعلام نتیجه به متقاضی
  • بررسی اولیه بررسی مدارک در کارگروه و در صورت موافقت  سپس اعلام به اداره کل استان و متقاضی
  • در صورت موافقت کلیه قسمت ها صدور مجوز

راهنمای خدمت

1397/11/24 چهارشنبه

ایمیل  تهیه کننده راهنما   : pa@pishkhan.ir
**************************************************
تاریخ به روزرسانی راهنما  :  1401/12/24
**************************************************


سامانه صدور مجوز واحدهای صنعتی، تولیدی، خدماتی

متقاضی محترم، شما باید با استفاده از لینک eservice.doe.ir وارد سامانه شده و سامانه صدور مجوزهای واحدهای صنعتی و تولیدی و خدماتی را انتخاب کنید. کد ملی، تاریخ تولد و شناسه ورود پیامک شده را جهت ورود به سامانه وارد نموده و بر روی آیکون ورود کلیک نمایید.

 

 

  • مراحل تکمیل پرسشنامه

پس از ورود به کارتابل متقاضی وارد بخش تکمیل پرسشنامه شوید. مشخصات کلی خواسته شده در این بخش را تکمیل و بر روی آیکون مرحله بعدی کلیک نمایید.

تکمیل پرسشنامه شامل 8 مرحله می‌باشد. در هر مرحله اطلاعات خواسته شده را تکمیل و وارد مرحله بعد شوید.

توجه: لطفا هنگام تکمیل اطلاعات به واحدها مانند: لیتر، متر و... دقت فرمایید.

 

مرحله اول: در این مرحله مشخصات کلی متقاضی و پروژه را تکمیل نمایید.

 

مرحله دوم: در این مرحله مشخصات واحد مورد نظر را از نظر میزان ایجاد آلودگی هوا تکمیل نمایید.







مرحله سوم: در این مرحله نوع و میزان مواد زائد و نحوه نگهداری و دفع آن را در فیلدهای مربوطه تکمیل نمایید.

 

مرحله چهارم: در این قسمت موقعیت جغرافیایی واحد مورد نظر را وارد نمایید(درج اطلاعات بر حسب واحد اندازه گیری متر می‌باشد).

 

مرحله پنجم: مشخصات واحد مورد نظر را از نظر ایجاد آلودگی آب در فیلدهای مربوطه تکمیل نمایید.

 

مرحله ششم: مدارک مورد نیاز را بارگذاری نمایید.

 

مرحله هفتم: مراحل تولید مواد مورد نظر در واحد مربوطه را در فیلد مربوطه به ترتیب و با عدد(مانند نمونه) وارد کنید.

 

مرحله هشتم: مختصات پروژه را تعیین کنید. اعداد مربوط در این قسمت پس از تعیین نشانگرها در نقاط معین بر روی نقشه، به صورت اتوماتیک تغییر خواهند کرد.

 


در این مرحله جهت مشخص نمودن مختصات مدل پروژه می‌توانید با استفاده از آیکون‌های رنگی موجود بر روی نقشه، محل جغرافیایی منطقه مورد نظر را انتخاب کنید. برای تعیین مختصات، می‌بایست نشانگرهای رنگی موجود در نقشه را بر روی موقعیت جغرافیایی محل مورد نظر، در چهارگوشه آن قرار دهید. مختصات به صورت اتوماتیک با جابجایی نشانگرها تغییر می‌کند.

 

مرحله نهم: متن زیر را مطالعه و در صورت تایید ، تمامی موارد ذکر شده را قبول دارم را تیک زده و ثبت نهایی و پرداخت را انجام دهید.

نکته: پس از ثبت نهایی پرسشنامه، امکان ویرایش وجود ندارد و در صورت ثبت و پرداخت نکردن مبلغ، در صورت مراجعه مجدد امکان پرداخت وجود دارد.

مرحله آخر: تایید پس از مشاهده هزینه کارشناسی و توافق با آن، بر روی آیکون پرداخت کلیک کنید.

در این مرحله بعد از کلیک بر روی آیکون پرداخت، پنجره زیر باز خواهد شد. اطلاعات کارت بانکی خود را وارد و بر روی آیکون پرداخت کلیک نمایید.

نکته: در صورت ناموفق بودن پرداخت و کسر مبلغ از کارت، طی 24 ساعت مبلغ به حساب بازگشت داده می‌شود.

 

 

نکته: پس از موفق بودن پرداخت، پنجره‌ای جهت بازگشت مجدد به سایت بازخواهد شد. بر روی آیکون بازگشت مجدد به سایت کلیک کنید.

 

 

توجه:

  •  پس از تکمیل مراحل ذکر شده و دریافت رسید، جهت پیگیری درخواست پس از ورود به سامانه، گزینه پیگیری درخواست را انتخاب نمایید.
  • پس از بررسی درخواست توسط کارشناس اداره محیط زیست شهرستان، در صورتی‌که درخواست متقاضی نیاز به ویرایش داشته باشد از طریق پیامک به متقاضی اعلام می‌گردد و متقاضی می‌بایست با ورود به سامانه اطلاعات مورد نظر را ویرایش و تکمیل کند.
  • پس از تایید درخواست توسط کارشناس، تاریخ و زمان بازدید به متقاضی پیامک می‌گردد.
  • در صورت عدم امکان حضور متقاضی در محل بازدید در زمان مشخص شده، متقاضی می‌تواند برای یکبار درخواست مجدد بازدید بدهد.
  • متقاضی می بایست جهت بازدید در زمان مقرر،  بازدید کننده را تا محل مورد نظر همراهی کرده و بازگرداند.
  • درصورتیکه زمان تعیین شده و پیامک شده برای متقاضی مناسب نمی‌باشد میتواند تقاضای تغییر زمان بازدید را بدهد.
  • متقاضی تنها تا 24 ساعت قبل از زمان بازدید می‌تواند درخواست تغییر زمان بازدید بدهد.

پرسشهای متداول

چه کسانی می توانند مطالعات ارزیابی را انجام دهند؟
  • 1399/8/11 یکشنبه
    چه کسانی می توانند مطالعات ارزیابی را انجام دهند؟
آیا کل کار به صورت الکترونیکی انجام می گردد ؟
گردش کار بررسی گزارشات ارزیابی درسازمانبه چه صورت می باشد؟
معمولا سرفصل تهیه گزارشات ارزیابی اثرات زیست محیطی به چه صورت می باشد؟
پروژه های مشمول انجام مطالعات ارزیابی اثرات زیست محیطی را اعلام کنید؟
-افرادی  که برای انجام مطالعات ارزیابی اثرات زیست محیطی مناسب هستند را شرح دهید؟
چارچوب ورئوس وسرفصل تهیه گزارشات ارزیابی اثرات زیست محیطی چیست؟
فرآیند وگردش کار بررسی گزارشات ارزیابی درسازمان چیست؟
-افراد واجد صلاحیت برای انجام مطالعات ارزیابی اثرات زیست محیطی کدامند؟
فهرست پروژه های مشمول انجام مطالعات ارزیابی اثرات زیست محیطی  کدامند؟
بيشتر

اطلاعات تماس

1397/11/24 چهارشنبه
 

پاسخ گویی خدمت

مسئول پاسخگویی

 آقای بیدی کارشناس ستاد-کارشناس استان

ساعات کاری

8 الی 16 شنبه تا چهارشنبه

تلفن تماس

42781541 ستاد-کارشناس استان

پست الکترونیکی

      bidi@doe.ir

آدرس مراجعه حضوری

تهران- غرب به شرق بزرگراه شهید حکیم- بین شیخ فضل الله و یادگار امام پارک طبیعت پردیسان- معاونت محیط زیست انسانی- دفترارزیابی اثرات زیست محیطی


 

نظرسنجی

1399/1/19 سه‌شنبه


بیانیه سطح خدمت

1398/4/2 یکشنبه

توافقنامه سطح خدمت " صدور مجوز واحدهای صنعتی و تولیدی و خدماتی "

•  مقدمه


خدمت صدور مجوز واحدهای صنعتی و تولیدی و خدماتی با شناسه 14042546000 و شناسه زیر خدمت 14042546107به صورت  G2B ، G2G می باشد و  روند خدمت به صورت زیر می باشد :

بررسی مدارک و مستندات اعلام نتیجه به متقاضی
بررسی اولیه بررسی مدارک در کارگروه و در صورت موافقت  سپس اعلام به اداره کل استان و متقاضی
در صورت موافقت کلیه قسمت ها صدور مجوز

.
•  هدف
• هدف از این توافقنامه سطح خدمت این است که به منظور ارائه با کیفیت خدمت ارائه شده توسط سازمان حفاظت محیط زیست، کیفیت تحویل صدور مجوز واحدهای صنعتی و تولیدی و خدماتی برای واحد های صنعتی و تولیدی و خدماتی مورد توافق قرار گیرد.


•  مسئولیت‌

 قوانین و مقرراتی را که به سازمان حفاظت محیط زیست اجازه می‌دهد این خدمت را ارائه کند، مصوبه شماره 157 مورخ 31 / 1 / 1377 شورای عالی حفاظت محیط زیست می باشد. 
• متقاضی دریافت این مجوز مکلف است مدارک خود را تنها از طریق سامانه به این دستگاه ارائه نماید.

 
•  تعهدات متقابل خدمت‌گیرنده و دستگاه اجرایی


متقاضی دریافت این مجوز مکلف است مدارک خود را تنها از طریق سامانه/ دفتر پیشخوان/ حضوری به این دستگاه ارائه نماید.
موارد مربوط به فرم "اطلاعات خدمت/زیرخدمت" جهت ارائه روی پایگاه اطلاع رسانی دستگاه بخش میز خدمت  در رابطه با زمان انجام خدمت، تعداد مرتبه مراجعه حضوری متقاضی، نحوه دسترسی و زمان های دسترسی به خدمت و کلیه جزئیات خدمت بصورت متعهدانه از سوی دستگاه ذکر شده است. 


•  هزینه‌ها و پرداخت‌ها

با توجه به رده واحدهای صنعتی و یا خدماتی مبالغ متغیر می باشند ( موضوع مصوبه شماره 157 مورخ 31 / 1 / 1377 شورای عالی حفاظت محیط زیست)

•  دوره عملکرد

این بخش، دوره زمانی را که در آن، شرایط تحت این توافق سطح خدمت، فعال هستند را مشخص می‌کند.
• این توافقنامه سطح خدمت تا تاریخ [ 29 /12/ 1401]  اعتبار دارد.
• این توافقنامه سطح خدمت حداکثر تا دو سال اعتبار دارد. (برای خدمات G2G)
• بعد از پایان دو سال، یک توافقنامه سطح خدمت جدید ایجاد و امضا خواهد شد تا ارائه خدمات ادامه یابد.


•  خاتمه توافقنامه

این توافقنامه سطح خدمت تا تاریخ [ 29 /12/ 1401]  اعتبار دارد.
بعد از پایان دو سال، یک توافقنامه سطح خدمت جدید ایجاد و امضا خواهد شد تا ارائه خدمات ادامه یابد




 

ورود به خدمت

1397/11/24 چهارشنبه
شعار سال 1402 "سال مهار تورم و رشد تولید"